Çocuklardaki konuşma ve dil
gelişimi alıcı dil ve ifade edici dil olarak iki aşamada gerçekleşir.
Önce
alıcı dil daha sonra ifade edici dil kazanılır.
Dil gelişimi desteklenecek
çocukların performanslarına göre eğitim programı hazırlanır.
Alıcı ve ifade
edici dil ile ilgili davranışlar aşamalarda belirtilen sıra ile çeşitli yöntem
ve teknikler kullanılarak kazandırılmaya çalışılır.
- Alıcı dilin geliştirilmesi
için kavramlar, cümleler çeşitli çalışmalarla çocuklara dinlettirilir.
- Kulak
dolgunluğu kazandıktan sonra belleğine alması sağlanır,
- Alıcı dilin iyi bir
biçimde oluşabilmesi için kısa ve öz konuşmalar yapılmalıdır,
- Doğru model olmak
dil gelişimi için en önemli aşamadır,
- Karmaşık cümle ve uzun sözcüklü cümle ve
abartılı ekleri olan sözcüklerle çocukla konuşma dil gelişimine fayda sağlamak
yerine zarar sağlayabilir. (Öğrenci konuşmak istemeyebilir.)