20 Temmuz 2013 Cumartesi

Konuşma Terapisinde Okul Öncesi Eğitimin Yeri

         Günümüzde okul öncesi eğitimin önemi herkesçe bilinen, artık tartışmasız kabul edilen bir gerçektir.  Okul öncesi eğitimin:
  • Okula hazırlık becerilerinin kazanılması,
  • İnce ve kaba motor becerilerin gelişmesi,
  • Sosyal becerilerin kazanılması,
  • Çocuğun öz bakımını öğrenmesi,
  • Kendine güveninin oluşması,
  • Alıcı-ifade edici dil becerisinin gelişmesi  gibi bir çok yararı vardır.
       
        Peki işitme kaybı yada konuşma bozukluğu dediğimizde bizim için önemi nedir? Bunları şu şekilde sıralayabiliriz;
  • Kazanılan kelimelerin doğal bir ortamda kullanılabilmesini sağlar
  • İşitsel belleğin gelişmesine katkıda bulunur
  • Dinleme becerisini geliştirir
  • Sıra alma davranışının kazandırır
  • Yeni kelimelerin kazanılması için uygun bir ortam oluşturur
  • Yapılan etkinliklerde hep aynı kelimenin sık tekrarının olması kelime öğrenimini hızlandırır.
  • Çocuklar arasında soru cevap oranının sık olması konuşma ihtiyacını artırır.
  • Kullanılan şarkı ve teklemeler işitsel hafızayı geliştirir.
  • Çocuğun akranlarıyla bir arada  sosyal bir ortamda olması ve de bir grubun üyesi olması kendiliğinden bir iletişimi başlatabilmesi için oldukça önemli bir motivasyon kaynağıdır.
  • Normal gelişen  bir çocuk dili öncelikle annesinden daha sonra yaşıtlarından  öğrenir. Bunun içindir ki çocuğumuza bebeklikten itibaren ne kadar çok işitsel uyaran verirsek dil-konuşma gelişimi  o kadar iyi olacaktır.
 Ancak şunu asla unutmamalıyız terapi olmadan, sadece okul öncesi eğitim tek başına çözüm değildir.


En ideal çözüm


                 İşitme dil ve konuşma terapisi
                                       +
                       okul öncesi eğitim
                                       +   
                               aile eğitimi 
                                                 


Tüm çocuklara okul öncesi eğitim verilmelidir.
            
         Ağaç yaşken eğilir.

Söz Öbekleri

Söz öbekleri çalışması tek kelimelik cümlelerden iki kelimelik cümlelere geçmek için kullanılabilir. Aynı zamanda birleşik kelimelerin ve isim tamlamalarının öğretiminde kullanılabilecek bir çalışmadır.