22 Haziran 2013 Cumartesi

Kurallı Cümle Oluşturma Çalışması

Karışık kelimelerden kurallı cümle oluştur.

elma Pazardan aldım.
…………………………………………………………………………………….

geldi. akşam Dedem
…………………………………………………………………………………….

Babam gitti.  işe
…………………………………………………………………………………….

aldı. elma Ömer
………………………………………………………………………………….....

pişiyor. fırında Tavuk
…………………………………………………………………………………….

pide yedi. Emre
…………………………………………………………………………………….

eve geldi. Özge.
…………………………………………………………………………………….

bisikleti Arda’nın kırıldı.
…………………………………………………………………………………….

Sıla topladı. Oyuncaklarını
…………………………………………………………………………………….

Karışık kelimelerden kurallı cümle oluştur.

salıncakta Sedat sallanıyor.
………………………………………………………………………………….....

Sinem siliyor. cam
…………………………………………………………………………………….

okula Ali gitti.
…………………………………………………………………………………….

ders anlatıyor. Öğretmen
…………………………………………………………………………………….

çıktı. ağaca Ahmet
…………………………………………………………………………………….

Göksel sürüyor. Araba
…………………………………………………………………………………….

duvardan Efe atladı.
…………………………………………………………………………………….

bilgisayar Mustafa aldı.
…………………………………………………………………………………….

çorba yapıyor. Aşçı
…………………………………………………………………………………….

Karışık kelimelerden kurallı cümle oluştur.

yapıyor.Emine resim
…………………………………………………………………………………….

Hasan giyiyor. Gömlek
…………………………………………………………………………………….

atlıyor.ip Zeynep
…………………………………………………………………………………….

Hüseyin yüzüyor. denizde
…………………………………………………………………………………….

Elif çalışıyor. ders
…………………………………………………………………………………….

oynuyor. Azra bebekle.
…………………………………………………………………………………….

çikolata yiyor. Esra
…………………………………………………………………………………….

arabaya Yiğit biniyor.
…………………………………………………………………………………….

köfte Kasap yapıyor.
…………………………………………………………………………………….

Karışık kelimelerden kurallı cümle oluştur.

kırdı.Arda arabasını sarı
…………………………………………………………………………………..

çikolata sıcak çikolata içti Sevgi
…………………………………………………………………………………..

buz Ahmet kayıyor. Pistinde
…………………………………………………………………………………..

kırmızı Zeynep örüyor. kazak
…………………………………………………………………………………..

Seyit gidiyor. karate kursuna
…………………………………………………………………………………..

sınavdan Göksel aldı.  yüz
…………………………………………………………………………………..

tabaktaki içiyor.Kedi sütü
…………………………………………………………………………………..

Sarı farları arabanın kırıldı.
…………………………………………………………………………………..

saat Duvardaki düştü.  yere
…………………………………………………………………………………..

Ne Yaparsın (Emine Kurnaz)







Bu çalışmanın amacı çocuğa/yetişkine ürünlerin ana maddelerin ne olduğunu öğretmektir. İşitme kayıplı yada konuşma bozukluğu olan çocuk/yetişkin de kullanılabilir.

Hikaye Oluşturma Çalışması1 (Emine Kurnaz)






Bu çalışmanın amacı çocuğa/yetişkine bir olayın oluş sırsını ve olayın hangi aşamalarda geliştiğini öğretmektir. Olay sıralama, sorulan sorulara cevap verme bir hikaye oluşturabilme becerisini kazandırma hedeflenmiştir. İşitme kayıplı yada konuşma bozukluğu olan çocuk/yetişkin de kullanılabilir.

Hikaye Oluşturma Çalışması 2 (Emine Kurnaz)








Bu çalışmanın amacı çocuğa/yetişkine bir olayın oluş sırsını ve olayın hangi aşamalarda geliştiğini öğretmektir. Olay sıralama, sorulan sorulara cevap verme bir hikaye oluşturabilme becerisini kazandırma hedeflenmiştir. İşitme kayıplı yada konuşma bozukluğu olan çocuk/yetişkin de kullanılabilir.