22 Haziran 2013 Cumartesi

Ne Yaparsın (Emine Kurnaz)







Bu çalışmanın amacı çocuğa/yetişkine ürünlerin ana maddelerin ne olduğunu öğretmektir. İşitme kayıplı yada konuşma bozukluğu olan çocuk/yetişkin de kullanılabilir.

Hikaye Oluşturma Çalışması1 (Emine Kurnaz)






Bu çalışmanın amacı çocuğa/yetişkine bir olayın oluş sırsını ve olayın hangi aşamalarda geliştiğini öğretmektir. Olay sıralama, sorulan sorulara cevap verme bir hikaye oluşturabilme becerisini kazandırma hedeflenmiştir. İşitme kayıplı yada konuşma bozukluğu olan çocuk/yetişkin de kullanılabilir.

Hikaye Oluşturma Çalışması 2 (Emine Kurnaz)








Bu çalışmanın amacı çocuğa/yetişkine bir olayın oluş sırsını ve olayın hangi aşamalarda geliştiğini öğretmektir. Olay sıralama, sorulan sorulara cevap verme bir hikaye oluşturabilme becerisini kazandırma hedeflenmiştir. İşitme kayıplı yada konuşma bozukluğu olan çocuk/yetişkin de kullanılabilir.

5 Haziran 2013 Çarşamba

Posturografi-Ses Terapisi


Çalışmada disfonksiyonel disfonisi olan 40 katılımcının ses terapisi öncesi ve sonrası posturografik analizleri karşılaştırılmıştır.
Çalışmanın sonucunda doğru konuşma terapisinin postüral performansın gelişmesine olanak verdiği düşünülmüş. Ayrıca statik stabilometrinin terapi sonrası gelişmeyi değerlendiren ve bazal postüral değişimleri gösteren temel bir test olduğu görülmüş.



Acta Otorhinolaryngol Ital. 2012 April; 32(2): 115–121.
PMCID: PMC3383076

Posturographic analysis in patients with dysfunctional dysphonia before and after speech therapy/rehabilitation treatment

2 Haziran 2013 Pazar

Duyu Bütünlüğü Bozukluğu-Fonksiyonel Artikülasyon Bozukluğu-Konuşma Terapisi

Yapılan çalışmada konuşma terapisinin fonksiyonel artikülasyon bozukluğu olan ve fonksiyonel artikülasyon bozukluğu + duyu bütünlüğü bozukluğu olan çocuklardaki etkileri araştırılmış.

Çalışmanın sonucunda araştırmacılar fonksiyonel artikülasyon bozukluğu olan çocuklarda konuşma terapisinin çok etkili olduğunu görmüşler. Ancak artikülasyon bozukluğuna duyu bütünlüğü bozukluğu da eklendiğinde tedavi sürecinin  uzadığı sonucuna ulaşmışlar.
 
 
Neuropsychiatr Dis Treat. 2013; 9: 87–92.
Published online 2013 January 9. doi:  10.2147/NDT.S40499
PMCID: PMC3552545

Sensory integration dysfunction affects efficacy of speech therapy on children with functional articulation disorders

21 Mayıs 2013 Salı

Türkçe tek heceli kelimeler (işitme ve konuşma terapisi boyama çalışmaları )

Tek heceli kelimeler çalışması konuşma bozukluğunda sıkça kullandığım materyallerden biri.
Uzun kelime ve cümle kullanamayan çocuk/yetişkinlerde kullanılabilir. Aynı zamanda kekeme  çocuklarda da kullanılabilir.







1 Mayıs 2013 Çarşamba

Çevremi Tanıyorum (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)

Bu materyali özellikle işitme engelli çocuklarda kelime dağarcığını geliştirmek için kullanıyoruz. Çocuk/yetişkinin çevresinde nesneleri tanıması, ayırt etmesi, ifade etmesi ve işitsel hafızayı geliştirmesi için kullanılabilir.










 

27 Nisan 2013 Cumartesi

zıt kavramlar (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)

Dil gelişimi çalışırken rahatlıkla kullanılabilecek bir materyal. Zıt kavramların hepsini çalışıyoruz ancak çocuğa uygun sırada vermek önemli. Kavramların veriliş sırasına dil gelişim basamaklarını dikkate alarak kara veriyoruz.








25 Nisan 2013 Perşembe

eylemler (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)





Çocuk/yetişkin için cümle gelişimim desteklemek için yapılan bir çalışmadır.
Aynı zamanda işitme kayıplı bireylerde işitsel ayırt etme için verilebilecek bir çalışmadır.