Bu çalışmanın amacı çocuğa/yetişkine ürünlerin ana maddelerin ne olduğunu öğretmektir. İşitme kayıplı yada konuşma bozukluğu olan çocuk/yetişkin de kullanılabilir.
22 Haziran 2013 Cumartesi
Hikaye Oluşturma Çalışması1 (Emine Kurnaz)
Bu çalışmanın amacı çocuğa/yetişkine bir olayın oluş sırsını ve olayın hangi aşamalarda geliştiğini öğretmektir. Olay sıralama, sorulan sorulara cevap verme bir hikaye oluşturabilme becerisini kazandırma hedeflenmiştir. İşitme kayıplı yada konuşma bozukluğu olan çocuk/yetişkin de kullanılabilir.
Hikaye Oluşturma Çalışması 2 (Emine Kurnaz)
Bu çalışmanın amacı çocuğa/yetişkine bir olayın oluş sırsını ve olayın hangi aşamalarda geliştiğini öğretmektir. Olay sıralama, sorulan sorulara cevap verme bir hikaye oluşturabilme becerisini kazandırma hedeflenmiştir. İşitme kayıplı yada konuşma bozukluğu olan çocuk/yetişkin de kullanılabilir.
5 Haziran 2013 Çarşamba
Posturografi-Ses Terapisi
Çalışmada disfonksiyonel disfonisi olan 40 katılımcının ses terapisi öncesi ve sonrası posturografik analizleri karşılaştırılmıştır.
Çalışmanın sonucunda doğru konuşma terapisinin postüral performansın gelişmesine olanak verdiği düşünülmüş. Ayrıca statik stabilometrinin terapi sonrası gelişmeyi değerlendiren ve bazal postüral değişimleri gösteren temel bir test olduğu görülmüş.
Acta Otorhinolaryngol Ital. 2012 April; 32(2): 115–121.
PMCID: PMC3383076
Posturographic analysis in patients with dysfunctional dysphonia before and after speech therapy/rehabilitation treatment
2 Haziran 2013 Pazar
Duyu Bütünlüğü Bozukluğu-Fonksiyonel Artikülasyon Bozukluğu-Konuşma Terapisi
Yapılan çalışmada konuşma terapisinin fonksiyonel artikülasyon bozukluğu olan ve fonksiyonel artikülasyon bozukluğu + duyu bütünlüğü bozukluğu olan çocuklardaki etkileri araştırılmış.
Çalışmanın sonucunda araştırmacılar fonksiyonel artikülasyon bozukluğu olan çocuklarda konuşma terapisinin çok etkili olduğunu görmüşler. Ancak artikülasyon bozukluğuna duyu bütünlüğü bozukluğu da eklendiğinde tedavi sürecinin uzadığı sonucuna ulaşmışlar.
Çalışmanın sonucunda araştırmacılar fonksiyonel artikülasyon bozukluğu olan çocuklarda konuşma terapisinin çok etkili olduğunu görmüşler. Ancak artikülasyon bozukluğuna duyu bütünlüğü bozukluğu da eklendiğinde tedavi sürecinin uzadığı sonucuna ulaşmışlar.
Neuropsychiatr Dis Treat. 2013; 9: 87–92.
Published online 2013 January 9. doi: 10.2147/NDT.S40499
PMCID: PMC3552545
Sensory integration dysfunction affects efficacy of speech therapy on children with functional articulation disorders
Li-Chen Tung,1,# Chin-Kai Lin,2,# Ching-Lin Hsieh,3,4 Ching-Chi Chen,1 Chin-Tsan Huang,1 and Chun-Hou Wang5,6
21 Mayıs 2013 Salı
Türkçe tek heceli kelimeler (işitme ve konuşma terapisi boyama çalışmaları )
Tek heceli kelimeler çalışması konuşma bozukluğunda sıkça kullandığım materyallerden biri.
Uzun kelime ve cümle kullanamayan çocuk/yetişkinlerde kullanılabilir. Aynı zamanda kekeme çocuklarda da kullanılabilir.
3 Mayıs 2013 Cuma
1 Mayıs 2013 Çarşamba
Çevremi Tanıyorum (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)
Bu materyali özellikle işitme engelli çocuklarda kelime dağarcığını geliştirmek için kullanıyoruz. Çocuk/yetişkinin çevresinde nesneleri tanıması, ayırt etmesi, ifade etmesi ve işitsel hafızayı geliştirmesi için kullanılabilir.
29 Nisan 2013 Pazartesi
lık lik eki kullanımı (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)
Dil gelişimi açısından önemli bir çalışma.
Özellikle işitme kayıplılara lık lik ekini öğretirken büyük kolaylık sağlıyor.
27 Nisan 2013 Cumartesi
25 Nisan 2013 Perşembe
eylemler (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)
Çocuk/yetişkin için cümle gelişimim desteklemek için yapılan bir çalışmadır.
Aynı zamanda işitme kayıplı bireylerde işitsel ayırt etme için verilebilecek bir çalışmadır.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)