12 Nisan 2013 Cuma

Nesne Gruplama (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)

Çocuğun çevresinde nesneleri tanıması, ayırt etmesi, ifade etmesi, nesneleri gruplayabilmesi ve işitsel hafızayı geliştirmesi için kullanılabilir.
 


Taşıtlar (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)

Bu materyali özellikle işitme engelli çocuklarda kelime dağarcığını geliştirmek için kullanıyoruz. Çocuk/yetişkinin çevresinde nesneleri tanıması, ayırt etmesi, ifade etmesi ve işitsel hafızayı geliştirmesi için kullanılabilir.
 


Sebzeler (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)

Bu materyali özellikle işitme engelli çocuklarda kelime dağarcığını geliştirmek için kullanıyoruz. Çocuk/yetişkinin çevresinde nesneleri tanıması, ayırt etmesi, ifade etmesi ve işitsel hafızayı geliştirmesi için kullanılabilir.
 


Meyveler (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)

Bu materyali özellikle işitme engelli çocuklarda kelime dağarcığını geliştirmek için kullanıyoruz. Çocuk/yetişkinin çevresinde nesneleri tanıması, ayırt etmesi, ifade etmesi ve işitsel hafızayı geliştirmesi için kullanılabilir.


11 Nisan 2013 Perşembe

Hayvanlar (işitme ve konuşma terapisi boyama çalışmaları )

Bu materyali özellikle işitme engelli çocuklarda kelime dağarcığını geliştirmek için kullanıyoruz. Çocuk/yetişkinin çevresinde nesneleri tanıması, ayırt etmesi, ifade etmesi ve işitsel hafızayı geliştirmesi için kullanılabilir.





Giysiler (işitme ve konuşma terapisi boyama çalışmaları )

Bu materyali özellikle işitme engelli çocuklarda kelime dağarcığını geliştirmek için kullanıyoruz. Çocuk/yetişkinin çevresinde nesneleri tanıması, ayırt etmesi, ifade etmesi ve işitsel hafızayı geliştirmesi için kullanılabilir.
 



Gelişimsel dil bozukluğu olan çocuklarda duyu bütünlüğü ve ince motor becerinin değerlendirilmesi


Gelişimsel dil bozukluğu olan çocuklarda duyu bütünlüğü ve ince motor becerinin değerlendirilmesi

[Assesment of fine motor skill and sensory integration in children with developmental language disorders]

Uzman Eğitim Odyoloğu Şule Kişioğlu

Hacettepe Üniversitesi yüksek lisans tezi

http://www.belgeler.com/blg/22al/geliimsel-dil-bozukluu-olan-ocuklarda-duyu-btnl-ve-ince-motor-becerinin-deerlendirilmesi-assesment-of-fine-motor-skill-and-sensory-integration-in-children-with-developmental-language-disorders

Uzun Kısa Ses Ayırt Etme (işitme ve konuşma terapisi boyama çalışmaları )

İşitme kayıplı çocuk/yetişkinlerde işitme terapisinin ilk aşamalarında kullanılan bir çalışmadır. Hayvanların kullanılmasının nedeni çocukların ilk öğrendiklerinden olması ve kolay söylenebilmesidir.
 

10 Nisan 2013 Çarşamba

Banyo Eşyaları (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)


Bu materyali özellikle işitme engelli çocuklarda kelime dağarcığını geliştirmek için kullanıyoruz. Çocuk/yetişkinin çevresinde nesneleri tanıması, ayırt etmesi, ifade etmesi ve işitsel hafızayı geliştirmesi için kullanılabilir.


Mutfak Eşyaları (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)

 
Bu materyali özellikle işitme engelli çocuklarda kelime dağarcığını geliştirmek için kullanıyoruz. Çocuk/yetişkinin çevresinde nesneleri tanıması, ayırt etmesi, ifade etmesi ve işitsel hafızayı geliştirmesi için kullanılabilir.





Ev Eşyaları (işitme konuşma terapisi eğitim materyali)




 
Bu materyali işitme engelli çocuklarda kelime dağarcığını geliştirmek için kullanıyoruz. Çocuk/yetişkinin çevresinde nesneleri tanıması, ayırt etmesi, ifade etmesi ve işitsel hafızayı geliştirmesi için kullanılabilir.

Eşleştirme Çalışmaları (işitme ve konuşma terapisi boyama çalışmaları )




 
Eşleştirme çalışmaları okuma yazma becerisini kazanmış işitme kayıplı yada konuşma bozukluğu olan bireylerde kullanılma üzere hazırlanmıştır. Nesne öğretimi ve fonolojik gelişim için önemlidir.

Sorulan Sorulara Mantıklı Cevaplar Verir (işitme ve konuşma terapisi boyama çalışmaları )






 
 
Bu materyal çocuklara düşünme becerisini geliştirmek ve ifade edici dil becerisini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır.