20 Temmuz 2013 Cumartesi

Konuşma Terapisinde Okul Öncesi Eğitimin Yeri

         Günümüzde okul öncesi eğitimin önemi herkesçe bilinen, artık tartışmasız kabul edilen bir gerçektir.  Okul öncesi eğitimin:
  • Okula hazırlık becerilerinin kazanılması,
  • İnce ve kaba motor becerilerin gelişmesi,
  • Sosyal becerilerin kazanılması,
  • Çocuğun öz bakımını öğrenmesi,
  • Kendine güveninin oluşması,
  • Alıcı-ifade edici dil becerisinin gelişmesi  gibi bir çok yararı vardır.
       
        Peki işitme kaybı yada konuşma bozukluğu dediğimizde bizim için önemi nedir? Bunları şu şekilde sıralayabiliriz;
  • Kazanılan kelimelerin doğal bir ortamda kullanılabilmesini sağlar
  • İşitsel belleğin gelişmesine katkıda bulunur
  • Dinleme becerisini geliştirir
  • Sıra alma davranışının kazandırır
  • Yeni kelimelerin kazanılması için uygun bir ortam oluşturur
  • Yapılan etkinliklerde hep aynı kelimenin sık tekrarının olması kelime öğrenimini hızlandırır.
  • Çocuklar arasında soru cevap oranının sık olması konuşma ihtiyacını artırır.
  • Kullanılan şarkı ve teklemeler işitsel hafızayı geliştirir.
  • Çocuğun akranlarıyla bir arada  sosyal bir ortamda olması ve de bir grubun üyesi olması kendiliğinden bir iletişimi başlatabilmesi için oldukça önemli bir motivasyon kaynağıdır.
  • Normal gelişen  bir çocuk dili öncelikle annesinden daha sonra yaşıtlarından  öğrenir. Bunun içindir ki çocuğumuza bebeklikten itibaren ne kadar çok işitsel uyaran verirsek dil-konuşma gelişimi  o kadar iyi olacaktır.
 Ancak şunu asla unutmamalıyız terapi olmadan, sadece okul öncesi eğitim tek başına çözüm değildir.


En ideal çözüm


                 İşitme dil ve konuşma terapisi
                                       +
                       okul öncesi eğitim
                                       +   
                               aile eğitimi 
                                                 


Tüm çocuklara okul öncesi eğitim verilmelidir.
            
         Ağaç yaşken eğilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder