10 Eylül 2017 Pazar

SEREBRAL PALSİ VE KONUŞMA TERAPİSİ (2)

Konuşma terapisinde neler yapılır?
Öncelikle şunu unutmamalıyız her SP’li çocuk farklıdır. İlk değerlendirmede çocuğun bilişsel ve fiziksel fonksiyonları değerlendirilir.  Bu değerlendirmede, çocuğun öyküsü, ağız boşluğu muayenesi, odyolojik testleri, fiziksel gelişimi, alıcı ve ifade edici dil değerlendirmesi, konuşma akıcılığının değerlendirilmesi, solunum değerlendirmesi, artikülasyon değerlendirilmesi ve bilişsel becerilerinin değerlendirmelerini içerebilir. Oldukça geniş bir değerlendirme olacağı için ilk değerlendirme 2 oturum planlanabilir.
Yapılan değerlendirmelerden sonra, konuşma terapisti çocuğun teşhisini belirleyebilir ve bir tedavi planı oluşturabilir. Tedavi genellikle;
·         Konuşma için uygun duruşu edinmek,
·         Doğru nefes alıp vermeyi öğretmek,
·         Ağız, dil, dudak kaslarının etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak,
·         Ses ve kelime oluşumunu artırmak,
·         Fonolojik gelişimi desteklemek,
·         Artikülasyon bozukluklarını düzeltmek,
·         Konuşma akıcılığını geliştirmek,
·         Alıcı ve ifade edici dili geliştirmek,
·         Kelime dağarcığını zenginleştirmek,
·         Dinleme becerisini geliştirmek,
·         Kelime-nesne ilişkilendirmeyi artırmak,
·         Konuşma gelişemiyorsa uygun iletişim yöntemini belirlemek, (işaret dili ya da yardımcı araçlar)
·         Çiğneme ve yutma fonksiyonlarını düzenlemek, şeklindedir.


Konuşma terapisinde alıcı ve ifade edici dili geliştirmek, artikülasyon bozukluklarını düzeltmek ana hedeflerimiz arasındadır ancak sadece doğal konuşmayı kazandırmak kadar iletişimi geliştirmekte hedeflerimiz arasındadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder